středa 24. září 2014

Poznej čtenáře: Lenka Chudomelová


Projekt Poznej čtenáře vymyslely Katka Brabcová z Blogu Brabikate a Jana Benešová z blogu U Margarety. Hned jak jsem se o něm dozvěděla, bylo mi jasné, kdo je můj oblíbený čtenář, kterého vyzpovídám a vyfotím. Užily jsme si moc fajn odpoledne a v knihovně na pražském Spořilově, kde jsme se fotily, překvapivě nikdo nedával najevo údiv.

Lenka je skvělá kamarádka a určitě největší čtenářka, kterou znám. Taky skvěle píše - před pár měsíci si založila blog Létám na pegasu, kam píše nejen o knihách, ale taky o seriálech nebo cestování.



1) Kterou knížku jsi právě dočetla?
Naposledy jsem přečetla Ubavit se k smrti od Neila Postmana. A z beletrie Vzpomínky na jedno dobrodružství od Fulghuma.

2) Jaké je tvé nejoblíbenější knihkupectví?
Já mám nejradši taková ta knihkupectví, která ještě nepohltily řetězce, ale těch už moc není, spíš už jenom v menších městech. V Praze třeba Dobra v Celetné ulici. To je trochu ezoterické, ale má úžasnou atmosféru.

3) S kterým knižním hrdinou bys zašel/la na kafe?
Asi s Homerem Wellsem z Pravidel moštárny. Ale stačil by mi i doktor Larch, kdyby Homer nemohl.

4) Do které literární země bys nejradši jel/a na prázdniny?
Já mám poslední dobou radši příběhy, co se odehrávají v našem světě. Ale kdybych si musela vybrat, tak bych asi jela na Zeměplochu, do Ankh-Morporku. Tam bych to chtěla vidět.

5) Co je na knížkách nejlepší?
Všechny ty životy, které můžeme prožít s hrdiny a které bychom jinak neprožili.


6) Co všechno musí mít kniha, aby tě opravdu nadchla?
Mám ráda, když je nepředvídatelná, když nevím, jak bude pokračovat a jak to skončí. Nemám ráda prvoplánové věci

7) Co rád/a děláš, když zrovna nečteš?
Píšu! Poslouchám hudbu, chodím ven s kamarády. A taky mám ráda filmy a seriály.

8) Máš ve svém okolí spíš čtenáře, nebo nečtenáře?
Poslední dobou je to spíš padesát na padesát, takže jsem spokojená.

9) Na základě čeho si vybíráš knihy, které budeš číst?
Většinou na základě momentální nálady.

10) Na kterou knihu jsi aktuálně nejvíc zvědavá/zvědavý?
No, nejsem úplně zvědavá na žádnou novou knihu, ale už velmi dlouho jsem zvědavá na Modlitbu za Owena Meanyho. Už se na ni těším několik let a jsem ve fázi, kdy předpokládám, že to těšení se je lepší, než ten zážitek, který z té knihy budu mít. Takže se k ní nakonec možná nikdy nedostanu J. Ale zatím je náš vztah fakt idylický.


 Lenčin rozhovor se mnou najdete tady!

3 komentáře:

  1. Vážně mě pobavilo, že jsi tam dala toho netopýra-příšerku :D
    Ale jinak máš pravdu - taky mě překvapilo, jak ležérně v knihovně brali naše focení. Někdy musím dát řeč s knihovnicemi, musí mít dost zajímavých historek, co všechno se v takové malé knihovně děje!

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá sympaticky, hned na té první fotce :-)

    OdpovědětVymazat